As Twitchy reported earlier this week, BuzzFeed sent out a tweet about a man who vandalized a synagogue with Nazi symbols and suggested that reading Ben Shapiro sent him on his “road to radicalization” — at least that’s what he told federal agents … or was it?

BuzzFeed deleted that tweet and replaced it with a corrected one in which it was the man’s wife who was reading Ben Shapiro, and perhaps he vandalized the synagogue to please her.

Caleb Howe writes in a column for Mediaite that BuzzFeed still hasn’t gotten the story straight.

Howe writes:

… The original tweet said that “A man who vandalized a synagogue with Nazi symbols told federal agents his road to radicalization included meeting with the far-right group Identity Evropa and reading Ben Shapiro, Breitbart News, and the Nazi propaganda site Stormfront.”

That is wrong because the man didn’t tell federal agents that.

Then they retracted it with a snarkastic “fake but true” correction that says “We have deleted this tweet because it was inaccurate: the man told prosecutors his road to radicalization included his wife reading Ben Shapiro, Breitbart News, and the Nazi propaganda site Stormfront.”

And that is wrong, also. The man also did not tell prosecutors that.

In fact, as the court documents show, the man’s LAWYER brought up Shapiro prior to sentencing in hopes of mitigation, in the context of naming his WIFE as the one who radicalized him. The defendant’s attorney said that the wife read Shapiro, to the court. The “man” did not tell “prosecutors” anything of the kind.

This is directly from the sentencing memorandum.

The news even made The Washington Post, and again, Ben Shapiro is lumped in with Fox News (?) and Nazi propaganda site Stormfront.

The weirdest thing of all is how the media has been conned into thinking Shapiro is some sort of “alt-right” extremist — no wonder they’re so anxious to feature him in stories like this one.

Related: