Quiet? Try silent.

Last week, The Washington Post’s ombudsman Patrick Pexton announced his departure:

How conveeeeeeenient. That’ll make it much easier for the WaPo to pull stunts like this:

http://twitter.com/adamsbaldwin/statuses/309002904038150144

The Daily Caller’s Gregg Re writes:

In a story by investigative reporter Carol Leonnig, the Post initially reported at 4:47 p.m. that “the women’s videotaped claims, with their faces obscured, were played on the conservative Web site The Daily Caller. The news site reported that ‘the two women said they met Menendez around Easter at Casa de Campo, an expensive 7,000-acre resort in the Dominican Republic.’”

But by late Monday evening, the paragraph had been changed to read, “the videotaped claims of two women, made with their faces obscured, were posted on the conservative Web site the Daily Caller” — making it ambiguous whether the two women who appeared in TheDC’s video are the same ones Leonnig identified as retracting their allegations against Menendez.

Yeah, nice of Leonnig to revise the story. Too bad she couldn’t be bothered to let anyone know that she’d made any revisions. Taking a page from the Buzzfeed Guide to Real Journalism, the article currently posted at washingtonpost.com does not contain an update or correction to reflect the changes. No wonder Buzzfeeder McKay Coppins is defending Leonnig:

So, basically, the WaPo got its facts wrong, tried to correct the goof without anyone noticing, got caught anyway, and that’s hunky-dory. Because, it doesn’t make the story wrong. Huh?

They certainly did.

All in a day’s work.

***

Previously:

ABC: Menendez prostitution story not worth reporting until debunked; Daily Caller: Debunked? Try again

Did WaPo lie about emailing Tucker Carlson for comment on the Menendez prostitution story? Update: Reporter altered the story after publishing