BuzzFeed’s Ben Smith: Don’t worry your pretty little heads about the Obama.com owner in China

There’s a reason it’s called BenSmithing when lapdogs pretending to be journalists spin wildly to protect President Eye Candy.

BuzzFeed’s Ben Smith, a “real journalist,” thinks it’s totally no biggie that the shady website Obama.com, owned by an American Obama bundler in China, exists to forward foreign visitors to an official Obama donation page.

He did journalism and stuff and figured out there’s nothing going on here.

The Government Accountability Institute’s exhaustive investigation into President Obama’s online fundraising (PDF) revealed that 43 percent of traffic to the campaign’s primary website comes from foreign countries. But that astonishing number is dwarfed by the foreign traffic to Obama.com — a whopping 68 percent of visits.

And it’s not that Team Obama doesn’t know this is going on. The campaign is able to identify the traffic from the major donor’s website through a unique affiliate number.

Oh, and the bundler, Robert Roche, has extensive ties to the Chinese Communist Party government.

From the GAI report, excerpted at Hot Air:

In 2008, Obama.com was purchased by an Obama fundraiser living in Shanghai, China, whose business is heavily dependent on relationships with Chinese state-run television and other state-owned entities.

Roche is a politically connected Democratic Party contributor whose nineteen visits to the White House since 2009 included a private meeting with Obama in the Oval Office. And just for fun, his company is called Acorn International.

So why should Ben Smith and BuzzFeed have some inkling this is a huge story?

But no. The BenSmithing has begun. Nothing to see here. Move along.

blog comments powered by Disqus